آن کس که حقیقتی را می داند و پنهان می کند، تبهکار است. برتولت برشت

بنی آدم اعضاء یک پیکرند، که در آفرینش ز یک گوهرند- جو عضوی بدرد آورد روزگار ، دگر عضوها را نماند قرار

۱۳۸۹ اسفند ۱۳, جمعه

پاسخ پسر کروبی به اظهارات وزیر امور خارجه ایران


پاسخ پسر کروبی به اظهارات وزیر امور خارجه ایران

میرحسین موسوی و مهدی کروبی
نزدیک به دو هفته است که از سرنوشت دو رهبر مخالفان دولت در ایران و همسرانشان اطلاع دقیقی در دست نیست
پسر مهدی کروبی اظهارات وزیر امور خارجه ایران مبنی بر آزاد بودن رهبران مخالفان دولت برای دیدار با بستگانشان را تکذیب کرد.
محمدتقی کروبی روز جمعه ۱۳ اسفند (۴ مارس) با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران، تأکید کرد که اعضای خانواده آقای کروبی ۲۲ روز است که اجازه ملاقات یا تماس با او را نداشته اند و ۱۲ روز است که از محل نگهداری او و همسرش بی خبرند.
آقای صالحی دیروز در گفت و گو با تلویزیون یورونیوز گفته بود که میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران مخالفان دولت ایران به اتفاق همسرانشان مشغول "زندگی معمولی" هستند و "ممکن است به میل و تصمیم خود در حال حاضر در خانه نباشند".
او تأکید کرده بود که آنها می توانند با بستگان خود دیدار کنند.
اما محمدتقی کروبی در نامه خود به آقای صالحی با رد این ادعا نوشته است: "آیا رنجنامه فرزندان مهندس موسوی را نخوانده اید؟ آیا فریادهای اعتراض مردم را در این روزها نشنیده اید؟ آیا روند محکوم کردن این حرکت را از سوی تعدادی از مراجع و شخصیت های مطرح کشور ندیده اید؟"
دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد دیروز با انتشار بیانیه ای از مراجعه دوباره به محل زندگی والدین خود خبر داده و نوشته بودند که هیچ نشانه ای از حضور آنها در خانه دیده نمی شد.
در روزهای اخیر تعدادی از مراجع تقلید منتقد حکومت، احزاب، نهادها و شخصیت های اصلاح طلب به حصر خانگی یا بازداشت دو رهبر مخالفان دولت ایران اعتراض کرده اند.
حصر خانگی [موسوی و کروبی] زندان نیست، بلکه برای قطع رابطه با آمریکا و حفظ جان خودشان است.
احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد
گروهی از هواداران آقایان موسوی و کروبی هم در روز دهم اسفند با حضور در تجمع های خیابانی در چند شهر ایران، از جمله تهران، به رفتارهای صورت گرفته با آنها اعتراض کردند.
محمد تقی کروبی در نامه خود به آقای صالحی نوشته است که اگر او با وجود این واکنش ها، از وضعیت رهبران مخالفان بی خبر است، صلاحیت او برای اداره دستگاه دیپلماسی کشور زیر سئوال می رود.
در پایان این نامه آمده است: "می دانم شما سال ها به عنوان یک دیپلمات فعال در اروپا بودید و آثار زیان بار چنین رفتارهایی را به خوبی می دانید، اما راه فرار را در توسل به دروغ نمی بینم".
همزمان با انتشار نامه محمد تقی کروبی، سایت سحام نیوز، پایگاه خبری نزدیک به آقای کروبی، امروز در گزارشی نوشت که وحید حقانیان، معاون اجرایی دفتر رهبر ایران شخصا فرماندهی عملیات انتقال آقای کروبی و همسرش از خانه به نقطه ای نامعلوم را به عهده داشته است.
در همین حال احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد گفته است که "حصر خانگی" رهبران مخالفان برای حفظ جان آنها است.
او در خطبه های نماز جمعه امروز مشهد ضمن انتقاد شدید از عملکرد آقایان موسوی و کروبی، گفت: "آنان را حصر خانگی کردند تا بیش از این برای آمریکا مزدوری و نوکری نکنند؛ این حصر خانگی زندان نیست، بلکه برای قطع رابطه با آمریکا و حفظ جان خودشان است".
او گفت این احتمال وجود داشته که "مردم به پاخاسته آنها را تکه تکه کنند یا منافقانی که سناریوی شهیدسازی ایجاد کردند، این دو نفر را بکشند و به عنوان شهید بر دست بگیرند".
آقای علم الهدی که از سرسخت ترین مخالفان جنبش اعتراضی پس از انتخابات ایران است، خواهان محاکمه آقایان موسوی و کروبی به اتهام جاسوسی شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا با نظرات خود مارادراهدافمان ياري دهيد