آن کس که حقیقتی را می داند و پنهان می کند، تبهکار است. برتولت برشت

بنی آدم اعضاء یک پیکرند، که در آفرینش ز یک گوهرند- جو عضوی بدرد آورد روزگار ، دگر عضوها را نماند قرار

۱۳۸۹ آذر ۲۸, یکشنبه

احمد توکلی در برنامه زنده تلویزیونی: رئیس دولت پاسخگوی قانون‌شکنی‌هایش باشد

سایت الف متعلق به احمد توکلی، از انتقاد صریح این نماینده تهران از قانون‌شکنی احمدی نژاد و فاسد خواندن معاون وی در برنامه زنده تلویزیونی خبر داد و نوشت:
میزگرد «دو نیم ساعت» در شبکه خبر، شنبه شب به صحنه بیان اشکالات دولت دهم تبدیل شد. این میزگرد با حضور دکتر احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس و دکتر فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه تهران در موضوع الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت به طور زنده پخش شد.
در دقایق پایانی میزگرد، مجری از مهمانان برنامه پرسید برای اینکه دولت‌ها به برنامه‌ها پای بند باشند، چه باید کرد؟ دکتر رهبر گفت جواب این سوال را در دو دقیقه نمی توان داد. ولی توکلی پاسخ داد: راهش این است که دولت‌ها به قانون مطیع و پای‌بند باشند برخلاف وضع فعلی که رئیس جمهور به طور صریح بی‌قانونی می‌کند و می‌گوید من فلان قانون را اجرا نمی‌کنم…
در این زمان، مجری برنامه که انتظار چنین جمله ای را نداشت، حرف توکلی را قطع کرد و خواستار عدم انتقاد از رئیس جمهور در غیاب دولتمردان برای پاسخگویی شد. توکلی هم از مجری و صدا وسیما خواست از دولتمردان و آقای احمدی‌نژاد دعوت کند تا در گفتگوی زنده پاسخگویی انتقادهای وارده به قانون شکنی‌هایشان باشند.
توکلی در ادامه، لازمه اجرای صحیح برنامه های بلند مدت را سلامت سیستم دانست و در تشریح ضرورت پالایش سیستم حکومتی از فساد، از تعلل در برخورد با فساد در دولت مدعی مبارزه با فساد انتقاد کرد و با اشاره به پرونده مهمی که رئیس قوه قضائیه شخصاً پیگیری می‌کنند، گفت وقتی متهم این پرونده در این دولت به معاونت رئیس‌جمهور منصوب می شود، دانه درشتی که در این پرونده متهم است …
در این زمان مجدداً مجری حرف توکلی را قطع و از اینکه نمی‌تواند اجازه بیان چنین جملاتی را بدون حضور طرف مورد اتهام بدهد عذرخواهی کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا با نظرات خود مارادراهدافمان ياري دهيد