آن کس که حقیقتی را می داند و پنهان می کند، تبهکار است. برتولت برشت

بنی آدم اعضاء یک پیکرند، که در آفرینش ز یک گوهرند- جو عضوی بدرد آورد روزگار ، دگر عضوها را نماند قرار

۱۳۸۹ دی ۵, یکشنبه

وزیر اطلاعات ایران: ایمیل‌های مخالفان را 'رمزگشایی' کردیم

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات ایران می گوید که ایمیل، مهم ترین ابزار ارتباطی مخالفان دولت در جریان اعتراضات انتخاباتی سال گذشته بود و وزارت اطلاعات با "رمز گشایی" ایمیل‌ها توانست "دشمن" را شکست دهد.
آقای مصلحی امروز شنبه ۴ دی (۲۵ دسامبر) در تهران گفت که دولت آمریکا شبکه های مجازی اینترنتی را "برای مقابله با نظام ایران" راه اندازی کرده بود، اما به دلیل تسلط اطلاعاتی ایران، در استفاده از آنها شکست خورد.
مخالفان دولت ایران در جریان اعتراضات سال گذشته با استفاده از ایمیل، شبکه های اجتماعی اینترنتی و وبسایت هایی مانند فیسبوک، توییتر و یوتیوب، اطلاعات، اخبار و تصاویر فعالیت های خود را رد و بدل و منتشر می کردند و از این طریق توانستند تا حدود زیادی تلاش های حکومت را برای جلوگیری از انتشار گزارش های مربوط به اعتراضات، خنثی کنند.
رهبران مخالفان دولت هم بر لزوم استفاده از شبکه های اجتماعی، از جمله در فضای مجازی، برای مبادله اطلاعات و "گسترش آگاهی" تأکید ویژه ای داشته اند.
اکنون آقای مصلحی می گوید که نهادهای اطلاعاتی ایران با دستیابی به محتوای ایمیل هایی که مخالفان برای هم ارسال می کردند، به جزئیات فعالیت آنها دست یافته اند.
سال گذشته هم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرده بود که عده ای از گردانندگان اصلی فعالیت مخالفان در فضای مجازی را شناسایی و بازداشت کرده است.
شخصی به نام "صادقی" که به عنوان مدیر مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سپاه معرفی می شد در اواسط دی ماه سال ۱۳۸۸ اعلام کرد که بازداشت شدگان، اخبار مربوط به ناآرامی های انتخاباتی را از طریق ایمیل و وبسایت های اجتماعی منتشر می کردند.
ظرف ۲۴ ساعت تمام ای میل هایی که رد و بدل می شد به کد و رمز تبدیل شد، ولی ظرف ۴۸ ساعت این رمزها باز شد و این یک شکست سنگین برای آنها بود.
حیدر مصلحی
اکنون آقای مصلحی می گوید که سال گذشته وقتی یکی از مسئولان کشور از "تسلط" نهادهای اطلاعاتی بر ای میل ها خبر داد، "ظرف ۲۴ ساعت تمام ایمیل هایی که رد و بدل می شد به کد و رمز تبدیل شد، ولی ظرف ۴۸ ساعت این رمزها باز شد و این یک شکست سنگین برای آنها بود".
در جریان حوادث پس از انتخابات سال گذشته ایران یک شهروند فرانسوی به نام کلوتید ریس بازداشت و محاکمه شد که یکی از اتهامات او، ارسال اطلاعات و تصاویر مربوط به اعتراضات انتخاباتی به خارج از ایران توسط ایمیل بود.
برگرفته از بي بي سي

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا با نظرات خود مارادراهدافمان ياري دهيد