آن کس که حقیقتی را می داند و پنهان می کند، تبهکار است. برتولت برشت

بنی آدم اعضاء یک پیکرند، که در آفرینش ز یک گوهرند- جو عضوی بدرد آورد روزگار ، دگر عضوها را نماند قرار

۱۳۸۹ آذر ۲۹, دوشنبه

رامين برکنارشد

با برکناری محمدعلی رامین، معاون جنجالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد جعفر محمدزاده، جانشین وی شد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، محمدزاده که رئیس دفتر محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور بود، با حکم وزیر ارشاد جانشین رامین، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد شد و حکم انتصاب وي به‌زودي در اختيار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

بنابر این گزارش محمدزاده همچنین حضور در آموزش و پرورش، صداوسیما، مطبوعات و نیز مسئولیت های گوناگونی را عهده دار بوده است.

 وی در کارنامه فعالیتش، سابقه معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور، ریاست دفتر معاون اول رئیس جمهور، معاونت موسسه و روزنامه جام جم و مدیر کل روابط عمومی دیوان محاسبات کشور را داشته است.

گفتنی است محمدعلی رامین که تا چند روز قبل از انتصابش به شدت پذیرش این مسئولیت را رد می کرد و حتی با حضور در غرفه «تابناک» در نمایشگاه مطبوعات سال گذشته طرح این مسئله را بی پایه و دروغ خوانده بود، به هر حال با وجود عدم تمایل سید محمد حسینی در دهم آبان سال گذشته به این سمت منصوب شده بود و در مدت این یک سال بارها و بارها با اهالی رسانه و مطبوعات درگیر شد تا جایی که در سال جاری با صهیونیست خواندن برخی رسانه های منتقد دولت موجبات عدم حضور آنان در نمایشگاه را با افتخار! فراهم کرد.

این در حالی است که رامین در ماجرای توقیف نشریه موهن همت که در راستای همگامی با منویات یک فرقه انحرافی ـ که روز گذشته نیز آیةالله لاریجانی به تفصیل در مورد آن صحبت کرد ـ اقدام به اختلاف افکنی در داخل نظام کرده بود، بر خلاف تأکید دفتر رهبر انقلاب مبنی بر برخورد با دست اندرکاران این نشریه به شدت از آن دفاع کرده و مخالف توقیف آن بود.

لازم بذکر است طی حکمی محمدعلي رامين به عنوان «مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي» منصوب شد.

به هر حال امیدواریم محمدزاده بتواند توقعات اهالی رسانه و مطبوعات را برآورده نماید.

توصیه وزیر ارشاد به معاون جدید مطبوعاتی


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی که برای محمد جعفر محمد زاده به عنوان معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد صادر کرده است از وی خواست با مطبوعات، خبرگزاریها، سایتها و به طور کل رسانه‌ها تعامل سازنده داشته باشد.

در حکم سید محمد حسینی به جعفرزاده آمده است: فرهنگ تجلیاتی دارد که در بخش مکتوبات، مطبوعات تا هنوز جایگاه خود را حفظ کرده است. رسانه‌های مکتوب اعم از مطبوعات سنتی و پدیده‌های امروزین آن می‌توانند رکن چهارم استقلال و آزادی یک کشور و یک ملت باشند اگر به ذات ماموریتش وقوف حاصل شود و مدیر به اهداف مقدسش واصل!
در ادامه این حکم خطاب به محمدجعفر محمدزاده، آمده است: جنابعالی را که در عرصه تعهد، تجربه و تدبیر صاحب اعتبار می‌باشید به سمت "معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی" منصوب می‌نمایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه آورده است: این مسئولیت در ذات خود ماموریتی دارد که توانمندیهایتان استغنای شرح می‌طلبد لیکن به چند سرفصل اشاراتی لازم است: تعامل سازنده با مطبوعات، خبرگزاریها، سایتها و به طور کل رسانه‌ها، گسترش همکاریهای رسانه‌ای داخلی و خارجی با رعایت اصول حاکم بر سیاست خارجی، ارتقاء سطح دانش روزنامه نگاران و تربیت خبرنگارانی کارآمد در عرصه ملی و بین‌المللی، توجه بیش از پیش به حمایت از نشریات الکترونیکی و حمایت جدی از نشریات تخصصی و بها دادن به مطبوعات استانی و شهرستانی، حمایت از مطبوعات وزین برای جهانی شدن در زبان‌های مختلف، تعامل با خبرگزاریهای معتبر خارجی خصوصاً اسلامی و حذف واسطه‌های تحریفگر، اهتمام به اشاعه فرهنگ ارزشی و دینی و رفتار رسانه‌ای مبتنی بر اخلاق حرفه‌ای.

در ادامه این حکم آمده است: هر قدمی که در این زمینه برداشته شود به دلیل کثرت مخاطب به هنجارسازی جامعه، کمک موثری خواهد نمود. مسیر توفیقتان به کرامت باران رحمت ناظر مطلق، ناضر باد و مدد حضرت حق در این وادی صعب، قدمهایتان را ناصر!

همچنین حسینی طی حکم دیگری محمدعلی رامین به عنوان "مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی" منصوب کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا با نظرات خود مارادراهدافمان ياري دهيد