آن کس که حقیقتی را می داند و پنهان می کند، تبهکار است. برتولت برشت

بنی آدم اعضاء یک پیکرند، که در آفرینش ز یک گوهرند- جو عضوی بدرد آورد روزگار ، دگر عضوها را نماند قرار

۱۳۸۹ دی ۲, پنجشنبه

هشدار شدیداللحن نماینده رهبری به مراجع تقلید درباره ملاقات با خانواده زندانیان سیاسی

در پی دیدار جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی با مراجع عظام تقلید و دلجویی مراجع از این خانواده ها، نماینده رهبری در موسسه کیهان، سرمقاله چهارشنبه اول دی کیهان را تماما به این مسئله اختصاص داده و آورده است “جمعی از اعضای خانواده فتنه گران زندانی، با مراجعه به بیوت برخی از مراجع عظام و دروغ بافی درباره شرایط زندان و ادعای بی گناهی بازداشت شدگان، علیه جمهوری اسلامی و مردم شریف و پاکباخته آن دست به سیاه نمایی می زنند.”

شریعتمداری سرمقاله خود را همراه با توصیه های موکدی می کند و به علمای تراز اول شیعه هشدار می دهد “سؤال این است که چرا برخی از مراجع عظام و محترم- فقط برخی از آنها که محترمند و نه برخی دیگر که نه مرجع هستند و نه قابل احترام- وارد این بازی شده و در این بازی دشمن ساخته، چه بخواهند و چه نخواهند، آب به آسیاب دشمنان اسلام ریخته اند؟!

ممکن است گفته شود رسیدگی به مشکلات مردم و شنیدن درد دل ها و شکوه های آنان یکی از وظایف غیرقابل تردید مراجع عظام و علمای بزرگوار اسلام است و در خانه مراجع باید به روی همه مردم باز باشد و از آنجا که خانواده زندانیان فتنه گر نیز بخشی از مردم هستند پذیرش آنها و گوش کردن به خواسته آنان از جمله وظایف و رسالت دینی و علمی مراجع است که باید گفت در صحت و درستی این نکته نه فقط کمترین تردیدی نیست، بلکه این نگاه، حکیمانه و خداجویانه نیز هست ولی سخن این است که پذیرش و ملاقات با خانواده فتنه گران زندانی نباید به گونه ای باشد که تصور حمایت از فتنه را به ذهن مخاطبان بکشاند. راه کار خداپسندانه و منطقی نیز، آن است که ملاقات کنندگان یاد شده با تابلوی حمایت از فتنه گران در بیوت مراجع عظام حاضر نشوند و یا مراجع بزرگوار ضمن پذیرش آنان و نصیحت یا استماع سخنان آنها، با صراحت، موضع خود نسبت به فتنه و اقدامات ضد اسلامی و جنایتکارانه فتنه گران را نیز بیان کنناعتاد تا اینگونه ملاقات ها که به یقین و بدون کمترین تردیدی از سوی برخی مراجع عظام با نیت و انگیزه خداپسندانه صورت می پذیرد، از سوی دشمنان به حساب حمایت مراجع بزرگوار از فتنه و فتنه گران نوشته نشود.”

از این سرمقاله نکات زیر به دست می آید: خانواده مظلوم زندانیان سیاسی که از ظلم ماموران قضائی، امنیتی، انتظامی و نظامی حکومت به جان آمده اند، بیوت مراجع عظام و علمای اعلام را ملجأ و مأوای خود یافته برای تظلم به محضر علما شتافته اند. مراجعی که درِ بیت خود را به روی مظلومان باز گذاشته اند و با خانواده ها ملاقات کرده اند عبارتند از: حضرات آیات عظام شیخ حسین وحید خراسانی، سید موسی شبیری زنجانی، سید عبدالکریم موسوی اردبیلی، شیخ یوسف صانعی، شیخ اسدالله بیات زنجانی و شیخ عبدالله جوادی آملی. این مراجع از مهمترین علمای سنتی و غالبشان نزدیک به اصلاح طلبان هستند.

گفتنی است اطلاع رسانی خانواده زندانیان سیاسی بویژه همسران، والدین سالخورده و فرزندان خردسال یا نوجوان زندانیان با مراجع چنان صمیمانه بوده است که برخی از آنها در حضور جمع از فرط ناراحتی دقایقی گریسته اند و برخی اعضای دفاتر مراجع از همسران و مادران اسرا خواسته اند برای حفظ حال مراجع که نوعا در سنین بالا هستند به جزئیات شکنجه ها اشاره نکنند، در کلیه موارد حضرات مراجع با نهی اعضای دفتر خود از خانواده معزز زندانیان خواسته اند وقایع را همانگونه که اتفاق افتاده با ذکر جزئیات بیان کنند و کلیه اسناد ادعاهای خود را ارائه کنند.

گزارش منابع جرس از قم حکایت از آن دارد که اکنون مراجع سنتی علاوه بر مراجع نزدیک به اصلاح طلبان در جریان کامل شکنجه ها و اقدامات ظالمانه مقامات قضائی و امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی قرار گرفته اند و هر یک به تناسب توان خود به مقامات تذکر داده اند. نماینده رهبری خوف آن دارد که فشار مراجع مستقل افزایش یابد. از این رو با ارعاب آنها و اینکه استماع تظلم مقلدان نیز باید با اجازه ولی فقیه صورت گیرد یا مراجع عظام برای استماع تظلم مقلدان خود باید ابتدا از سران فتنه برائت جویند، تعیین تکلیف می کند.

مراجع عظام در امتحانی تاریخی قرار گرفته اند و با فشار افکار عمومی بتدریج بر همراهیشان با آرمانهای حق طلبانه مردم بیشتر می شود.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا با نظرات خود مارادراهدافمان ياري دهيد